El Prat disposarà d’un gran intercanviador el 2013

Fa una setmana, la Generalitat de Catalunya va licitar les obres de construcció d’una important estació intermodal al Prat de Llobregat, que previsiblement seran adjudicades a la tardor d’aquest any.

A les immediacions d’on actualment hi trobem l’estació de Rodalies s’hi afegiran en els propers anys les línies L1, L2 i L9 de metro, així com una estació de trens de mitjana i llarga distància i de l’AVE, una estació d’autobusos urbans i interurbans i un aparcament soterrat per a 600 cotxes i per a més de 120 motos.

La construcció de l’intercanviador del Prat, que la Generalitat ha batejat amb el nom de Centre Intermodal del Baix Llobregat, té un cost estimat de 80 milions d’euros. El termini per a la seva execució és de 36 mesos i les obres pràcticament no afectaran el trànsit ferroviari, ja que amb el soterrament de les vies de Rodalies al Prat, dut a terme arran de l’arribada de l’alta velocitat a Barcelona, es va aprofitar per acondicionar la zona per a aquesta important actuació.

L’estació intermodal, que disposarà d’un edifici singular de forma el·líptica, serà diàfana per permetre l’entrada de llum natural i tindrà 47.000 metres quadrats, 8.750 dels quals correspondran al vestíbul. Tot i que quan entri en funcionament a la zona probablement només hi arribarà la linia L9 de metro, més endavant s’hi preveu que connectarà amb els perllongaments previstos a la L1 i a la L2, procedents de l’Hospital de Bellvitge i de Sant Antoni, respectivament.

A més, aquest important nus de transport públic permetrà connectar l’actual trama urbana del Prat de Llobregat amb el futur desenvolupament urbanístic conegut com a Eixample Nord, una zona en expansió fins més enllà de l’autovia C-31 en què es preveu la construcció de milers d’habitatges.

En definitiva, l’intercanviador del Prat de Llobregat que tot just ara comença a veure la llum esdevindrà d’aquí pocs anys un punt estratègic per al transport públic del Baix Llobregat, amb 17 milions de passatgers previstos per a l’any 2025. L’estació disposarà de trens cap a Barcelona i cap a l’aeroport cada 6 minuts, enfront dels 30 minuts actuals i serà la tercera estació metropolitana de l’AVE, juntament amb Sants i la Sagrera.

Sens dubte, l’estació intermodal del Prat era una obra necessària per satisfer la creixent demanda de mobilitat de la comarca. Això no obstant, des d’Ecomovilidad considerem que convindria introduir certs canvis al projecte, com us explicarem en els propers dies.

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *