En servei el nou vestíbul d’Arc de Triomf

Ahir va entrar en servei el nou vestíbul de l’intercambiador d’Arc de Triomf, després de dos anys tancat per obres, a l’accés del costat Passeig de Sant Joan.

Amb aquesta actuació queda garantida l’accessibilitat a persones amb mobilitat reduïda, tant per l’accés des del carrer com per a l’intercanvi entre Metro i Rodalies. A més, els viatgers han guanyat en comoditat, ja que s’han substituit els estrets passadissos i escales per un únic vestíbul divuit vegades més ample que l’original.

Així, s’ha enderrocat completament el conjunt de passadissos, replans, escales i cantonades existent fins el 2008, que suposava un «vestíbul» de 160 m², per un únic distribuïdor de 3.000 m² de superfície. Baixant pel nou edicle situat a l’avinguda Vilanova, al fons queden les taquilles de Rodalies i les màquines autovenda, a l’esquerra les validadores de la línia 1 del Metro i a la dreta les validadores de Rodalies, on cirulen trens de les línies R1, R3, R4 i R7.

Aspecte que tenía anteriorment l'accés a l'L1

Com a part negativa, el transbordament entre Metro i Rodalies ara és sensiblement més llarg, per la decisió de separar completament els dos àmbits. Les andanes de Rodalies es troben entremig dels dos sentits de la línia 1 del metro, de forma que antigament només calia pujar al vestíbul en un 50% de les combinacions. Venint del nord en Rodalies i continuant cap al sud en Metro, o viceversa, només calia tornar a validar a les màquines de l’altra operadora, situades al mateix nivell de les andanes. Ara es força a pujar al vestíbul, creuar-lo i baixar de nou a les instal·lacions del següent operador. En un context d’integració tarifària, potser hagués estat més útil fer un únic espai intra-validadores que estalviés pujar i baixar per a canviar de mode de transport.

Amb la posada en servei d’aquest nou vestíbul, s’ha tancat l’accés provisional que des del 2008 es trobava a la plaça André Malraux, i es continuarà l’obra per a reformar completament també l’accés del costat de l’estació d’autobusos. El nou vestíbul passarà a tenir uns 2.200 m² (sis vegades més espaiós) i, a més dels ascensors d’accés a andanes, es garantirà l’accessibilitat per a PMR amb una suau rampa entre el carrer i el nou vestíbul per sota la plaça.

Sobre el autor
Licenciado en Geografía por la Universitat de Barcelona. Trabajo como técnico de movilidad de la asociación Promoció del Transport Públic desde 2005, donde he realizado numerosos estudios de movilidad y campañas a favor de la sostenibilidad en el transporte.

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

3 thoughts on “En servei el nou vestíbul d’Arc de Triomf

  1. «Con esta actuación queda garantizada la accesibilidad a personas con movilidad reducida, tanto para el acceso desde la calle como para el intercambio entre Metro y Rodalies.»

    Me alegro mucho, que las personas con movilidad reducida tienen accesibilidad. Pero a mi me cuesta mucho (nervios y tiempo) no poder pasar esos diez metros por la entrada directa de metro a tren, salir a la calle si está allí, cerrada sin razón. Especialmente en viajes con prisa, a trabajo… Muchas gracias por este fabulo vestibulo.

  2. Muy de acuerdo con el comentario anterior. Los grandes ingenieros que han diseñado la nueva estación está claro que no forman parte de las miles de personas que cada día vienen a trabajar a barcelona… Hasta ahora se trataba de uno de los mejores trasbordos que habíam ahora una pérdida de tiempo y esfuerzo. Sugerencia, pasar de arc de triomf y hacer el cambio en catalunya… se gana algo de tiempo. Por mi parte, será muy bonita la nueva estación, pero el último día que pisé la misma fue el día de su inauguración… por cierto muy oportuna a las 8 y pico de la tarde para bloquear los accesos a los pobres trabajadores que sólo deseamos volver a casa como cada día. Felicidades sr. conseller Nadal una gran inversión pero unos resultados desastrosos para la población… deberían pararse a pensar un poco en las necesidades de los que pagamos religiosamente los billetes de metro y tren…

  3. Ha sido una gran cagada cargarse el transbordo metro-cercanias más rápido de la ciudad, y todo por la jodida mania de controlarlo todo con canceladoras, especialmente las de salida, que odio con toda mi alma. Lo que tienen que hacer es vigilar mas, no complicar la vida a los que pagan. Estos meses de obras en el que el paso estaba completamente abierto fue una gozada, el otro dia estuve a punto de cambiar de la L1 a cercanias ya que iba muy justo para tomar un bus en Fabra i Puig, al final no me la jugué a que pasara el cercanias correcto y llegué porque pasó tarde el bus.

    Bastante complicados son ya los transbordos para que nos hagan perder el tiempo en canceladoras que no evitan que se cuele nadie, pero incordian a todo el mundo.

    Por lo demas la estation si necesitaba de una buena remodelación, por la cantidad de escaleras y accesos estrechos, espero que sea bueno especialmente para el acceso a la estacion de autobuses.