La festa del tren a Portbou. Per un servei transfronterer!

El proper dissabte,  18 de setembre, es celebrarà a Portbou (Girona) la Festa del Tren, per reivindicar un bon servei transfronterer. Aquest és el programa previst:

10:30h-11:00h: Arribada a Portbou i visita guiada a l’estació

11:00h-12:00h: Conferència històrica sobre la línia ferroviària a càrrec de Joan Gubert i Macias, 1r tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Portbou i de Martine Camiade, professora de l’institiut franco-català transfronterer de la Universitat de Perpinyà.

12:00h-13:30h: Taula rodona amb els representants dels usuaris i dels càrrecs públics per tal d’elaborar un estat de la situació, determinar propostes, així com una estratègia comuna.

13:30h-16:00h: Dinar a l’aire lliure amb una animació musical a la Rambla

16:00h-18:00h: Conferència literària amb Mercè Roca, novel·lista i diputada del Parlament de Catalunya, autora de «Les Escales de Portbou» («La Casa gran») i de François Dardaunet, autor de «El darrer Talgo a Portbou»

Us podeu inscriure als següents telèfons:

  • Promoció del Transport Públic: 93 244 49 70
  • Ajuntament de Portbou: 972 390 284
  • Oficina de Turisme de Portbou: 972 125 161
Sobre el autor
Licenciado en Geografía por la Universitat de Barcelona. Trabajo como técnico de movilidad de la asociación Promoció del Transport Públic desde 2005, donde he realizado numerosos estudios de movilidad y campañas a favor de la sostenibilidad en el transporte.

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

6 thoughts on “La festa del tren a Portbou. Per un servei transfronterer!

  1. Eso es verdad, pero con Portugal compartimos ancho de vía e históricamente se ha ignorado su existencia. Los ferrocarriles portugueses llegan varias veces al día hasta nuestras fronteras, y en España, o bien se ha cerrado la línea o no hay servicio, o bien pasa una vez al día en mitad de la noche (el Trenhotel Madrid-Lisboa), o como mucho dos (Vigo-Porto).

  2. La frontera «ferroviaria» existe fundamentalmente entre la península Ibérica y el resto del continente. La principal razón imagino que es por algo que se hizo mal desde el principio: un ancho de vía diferente.

    Sin embargo, en el resto de Europa, es habitual que los trenes atraviesen fronteras. Sin ir más lejos, hace unos meses viajé desde München (Alemania) a Salzburg (Austria)… en un tren húngaro que tenía como destino final Budapest.

  3. Resulta muy molesto (por no decir insultante) que los regionales rápidos (449) acaben en Portbou, y los pocos que llegan a Cerbère sean los que paran en todas desde Barcelona.

    A día de hoy, la Europa sin fronteras sigue manteniendo una frontera «ferroviaria», al menos en España (porque en Irún pasa algo parecido, salvo por el «topo». Y ya en La Tour de Carol, ni te cuento…)